Метрото е стратегически приоритет. В момента се работи по 10 метростанции. Очакваме декември месец да има избран изпълнител и за участъка по бул. "Царица Йоана". Продължава и работата по проектиране на разширението към Студентски град. Това заяви кметът на София Васил Терзиев при представянето на новите влакове за софийското метро.
Те са чешко производство на марката "Шкода". Очаква се всички нови осем влакчета да бъдат въведени в експлоатация до юли следващата година.
"С новия подвижен състав всички софиянци и гостите на града ще се радват на по-добра услуга и комфорт при пътуването. Влаковете са климатизирани и са с видеонаблюдение, което означава по-голяма сигурност за пътниците. До юли 2026 г. те ще бъдат пуснати по първа, втора и четвърта метролиния и ще допълнят подвижния състав", обясни шефът на "Метрополитен" Николай Найденов.
Запитан дали общината може да направи крачка назад в реформата за паркирането кметът Терзиев заяви:
"Винаги може да се направи крачка, но тази реформа е наложителна, за да може да има ред в кварталите и ясен механизъм, който да гарантира, че постъпленията от синята и зелената зона ще се връщат в тях и ще бъдат инвестирани в паркинги, осветление и други дейности". Той добави, че вече са започнали да идват предложения от районните кметове какво трябва да се направи с тези средства. Терзиев е убеден, че "гражданите ще видят положителна разлика и този въпрос: "Къде отиват парите ми? ще намери отговор. За нас това беше една от най-важните части от реформата - да има пряка връзка между парите, които се събират и къде отиват те".
Относно протеста на ресторантьорите кметът коментира, че "те винаги си намират повод".
"Мен ме вълнуват гражданите - да могат да си намерят паркомясто в близост до дома, вместо да обикалят 45 минути да търсят къде да спрат, да няма кола върху кола в зелени площи и да облагородим кварталите. Няма голяма реформа, която да бъде приета радушно от всички. Винаги промяната е болезнена, въпросът е дали след това ще има нещо позитивно", каза още Терзиев.
Кметът подчерта, че всяка година СОС ще приема програма с обекти, които ще бъдат финансирани с постъпленията от зоните за паркиране.
"Уважавам протестите. Никога не сме спирали протест. Но сме длъжни да вземем правилното дългосрочно решение. За да можем да инвестираме в града са нужни средства", добави Терзиев.
Зам.-кметът по транспорта на столицата Виктор Чаушев уточни, че хората, които сега живеят в обхвата на зелената зона, която с реформата се предвижда да стане синя, ще паркират с вече издадените им стикери, докато изтече тяхната валидност, без да се налага да доплащат. Когато валидността на стикерите изтече, тогава вече ще се плаща за издаването на такива за по-скъпата синя зона.
