В решаващ момент за своята стратегия за електрификация, BMW официално започна серийното производство на електромотори от ново поколение за своите предстоящи автомобили Neue Klasse. Тези двигатели „Gen6“ се произвеждат в дългогодишния завод на компанията в Щайр, Австрия, който е определен като първоначален производствен обект преди по-широкото им разпространение в световен мащаб. Това постижение идва три години след като BMW за първи път обяви намерението си да превърне завода в Щайр в център за експертиза в областта на електрическите задвижващи системи.
Ангажиментът на BMW към завода в Щайр е значителен, като до 2030 година се планира инвестиция от над 1 милиард евро за подкрепа на разработването и производствените възможности на тези модерни двигатели. Това превръща завода в Щайр в централен център на BMW Group за всички задвижващи системи, титла, която той държи от 40 години, докато произвежда двигатели с вътрешно горене за BMW и Mini. Заводът ще започне тази нова глава, като същевременно ще продължи да произвежда бензинови и дизелови двигатели. Новата линия за сглобяване на електрически двигатели ще наеме около 1000 работници, като според прогнозите половината от общия персонал на завода може да се занимава с електромобилност до 2030 година, в зависимост от пазарното търсене.

Двигателите Gen6 са неразделна част от 800V архитектурата на BMW и имат сложен, модулен дизайн. Заводът в Щайр ще отговаря за производството на ротора, статора, трансмисията и инвертора. Корпусите на двигателите обаче ще се отливат в Ландсхут, Германия, преди да бъдат дообработени в Щайр. Производството на инвертори ще се извършва в нова, специално изградена чиста стая. Този модулен подход е проектиран така, че да позволява производството на различни варианти на двигатели, които да захранват цялата гама от предстоящите модели Neue Klasse.