Строителството на метрото през “Слатина” се движи в срок и вече е изпълнено 32%. Шестте метростанции и 6 км трасе трябва да са готови до есента на 2027 г. Това съобщи кметът Васил Терзиев, след като провери строителството при бъдещата метростанция до “Арена София”.
Тунелопробивната машина вече е изкопала 1,2 км от тунела и продължава към следващата станция. Очаква се другото лято да стигне последната, която е на бул. “Евлоги и Христо Георгиеви”.
Очаква се над 75 000 души дневно да ползват новото разширение на третата метролиния, а автомобилният трафик в района да намалее с 25%.
“Знаете за усилията ни да дадем на хората удобен градски транспорт, за да имат достатъчно причини да слязат от автомобилите. Затова напредъкът на метрото като гръбнак на транспорта в София е толкова важен”, подчертаТерзиев.
В участъка през “Слатина” ще има два буферни паркинга - при зала “Арена София” за 120 коли и още един с 220 места на станцията на бул. “Цариградско шосе” до болница “Св. Анна”, уточни проф. Стоян Братоев, който бе дългогодишен директор на “Метрополитен” ЕАД, а сега е член на борда на общинското дружеството.
Разклонението през “Слатина” струва 540 млн. лв. без ДДС - от Кохезионния фонд и заем от Европейската инвестиционна банка.
“В момента се изграждат общо 10 метростанции. Освен шестте през “Слатина”, в срок се движи и изграждането на другия участък - трите станции до “Левски Г”. Те трябва да са готови догодина, както и новата станция на бул. “П. Владигеров” в “Обеля”, обясни кметът.
Работи се и по проектите за бъдещо метротрасе през Студентски град. Там се планира да има 5 метростанции. Според Терзиев проектната работа по него трябва да бъде финализирана до 2 г., за да може след това да започне самото строителство. Очаква се да приключи процедурата за избор на изпълнител на две станции по бул. “Царица Йоанна” до околовръстното.
“Работим нормално”, отговори проф. Братоев на въпрос как се справя новото ръководство на “Метрополитен”. А Терзиев допълни: “Трябва да има приемственост от всяка една администрация, от всеки един екип и районен кмет. Метрото е нещо, което ще продължава да ни обединява, защото е от изключителна дългосрочна важност за София”.
Не срещам никакви трудности. Тук срещате миналото, настоящето и бъдещето за града. То ни обединява и не е свързано с политически идеи, а с подобряване инфраструктурата и градския транспорт на София. Вървим ръка за ръка, има приемственост и работим в екип, коментира и новият шеф на “Метрополитен” ЕАД Николай Найденов.