Новини

Васил Терзиев: За съжаление жълтите павета ще се пренареждат пак, досега има некачествено изпълнение

   
Васил Терзиев: За съжаление жълтите павета ще се пренареждат пак, досега има некачествено изпълнение

София ще има рекорден бюджет за градски транспорт през 2024 г. - над 500 млн. Лева, заяви Иван Василев, заместник-кметът по финанси на Столична община.

За първи път от пет години икономическата рамка на градския транспорт ще се внесе заедно с бюджета на Столичната община, обяви той.

Няма да има увеличение на картите и билетите, качеството на услугата ще се подобрява, заяви Василев, цитиран от БТА.

Ние сме екип, който спазва своите обещания, добави той и припомни, че през февруари кметът на София Васил Терзиев подписа споразумение със синдикалните организации за увеличение на възнагражденията в транспорта. Тези пари са налични и са в икономическата рамка за транспорта, заяви заместник-кметът по финанси.

Той обяви също, че охраната на метрото вече ще се извършва от Министерството на вътрешните работи.

Постигната договореност между Столичната община и Министерството на финансите за това държавата да поеме заплащането охрана на метрото на стойност 17 млн. лв., които в момента Столичната община заплаща.

Заместник-кметът по транспорта Илиян Павлов каза на пресконференцията, че "половин милиард не се появиха просто така, не бяха лесна задача да се намерят". Той съобщи, че т.нар. транспортна задача на градския транспорт е 65 милиона км, което по думите му също е рекорд, тъй като това е най-голямата транспортна задача досега и с 4% повече от тази за 2023 година. Средствата идват от три места – собствени приходи и продажба на превозни документи (183 млн. лв.), компенсации и субсидии от Столичната община (189 млн. лв.) и 155 млн. лв. от държавния бюджет, съобщи зам.-кметът. Той отбеляза, че се предвижда системна работа за повече контрол в градския транспорт, както и по-големи приходи от продажбите на карти и билети.

Андрей Зографски, заместник-председател на Комисията по транспорт към Столичния общински съвет, каза, че 500 млн. лв. са колосална сума, която градът, държавата и данъкоплатците отделяме за градския транспорт. В замяна за тези средства управлението на общината очаква от транспортните дружества по-високо качество на транспортната услуга, защото това очакват гражданите и данъкоплатците на София, каза той. Зографски обяви, че в общинския бюджет има серия от мерки, които подобряват условията за пътниците и условията на труд.
Предвижда се увеличение на коридорите, предназначени само за градския транспорт, което значи нови бус ленти и ограничени трамвайни трасета. Работим интензивно за подобряване на синхроните и разписанията на линиите, предстои да въведем и нови линии, съобщи Зографски. Предстои да бъдат изградени и седем общежития за заетите в градския транспорт, така че да бъде решен жилищният им проблем.

Жълтите павета 

За съжаление ще се пренареждат пак. Предстои да се извадят металните лайсни и да се пробват различни техники. Но експерти твърдят, че при този трафик няма как да издържат и трябва стабилна основа, и да се фиксират паветата със смола, което е невъзможно, защото са културна ценност, коментира Терзиев и допълни, че „досега има некачествено изпълнение на заданието“.

 


Анкета

Зависи ли как ще гласувате от предизборната кампания на кандидатите?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14