Автомобили

Електрическото BMW i7 M70 идва с 650 к.с.

  19.04.2023 08:00  
Електрическото BMW i7 M70 идва с 650 к.с.

Посрещнете най-мощния електрически модел на BMW досега.
- от 0 до 96 км/ч за 3,5 секунди
- максимална скорост ограничена до 250 км/ч 
- EPA пробег по предварителна оценка 474 километра. 
- 650 к.с. и 1100 Нм въртящ момент

По-малко от седмица след представянето на най-мощния си автомобил с ДВГ в историята, BMW M сваля целуфанчето на най-мощния си изцяло електрически модел. BMW i7 M70 xDrive е с два електромотора и комбинирана мощност от 650 к.с. и 1100 Нм въртящ момент. В специален режим въртящият момент може да стигне 1355 Нм.

BMW твърди, че i7 M70 може да спринтира от 0 до 96 км/ч за 3,5 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Предварителен пробег по EPA от 474 км.

BMW твърди, че i7 M70 може да спринтира от 0 до 96 км/ч за 3,5 секунди, което го прави най-бързият изцяло електрически модел в гамата (и по-бърз от новия модел на М дивизията – XM Label Red). 

M70 на практика замества стария M760i с двигател с вътрешно горене и дори използва името на стария BMW V12.

Това може и да не е пълноценен M модел, но тези междинни M Performance модели изкарват пари. А данните за продажбите на BMW доказват, че електрическите M Performance модели вероятно са бъдещето, тъй като i4 M50 е най-продаваният модел на BMW M през миналата година.

За щастие, тези автомобили имат достатъчно специфични за М елементи, за да се открояват на фона на по-слабите модели в гамата.

“Клокнати” електрически мотори

За да постигне впечатляващите стойности на мощността и въртящия момент, BMW модернизира задното задвижване с шест възбудителни намотки в статора на двигателя (в сравнение с три) и двоен инвертор. 

В резултат на това е постигнато по-високо ниво на плътност на мощността от 2,41 kW/kg, или с 25,5% повече в сравнение със задното задвижване на i7 xDrive60. 

Благодарение на тези подобрения задният задвижващ агрегат, монтиран в този автомобил, в момента е най-мощният електромотор, произвеждан от BMW

Разпределението на мощността между двата моста не е равномерно. 

Задният двигател генерира максимална мощност от 483 к.с., докато предният двигател осигурява 255 к.с. Комбинирано, двата мотора произвеждат 1355 Нм в спортен режим. 

Активирането на M Launch Control включва функцията M Sport Boost, която увеличава въртящия момент със 177 Нм, за да се постигне впечатляващото време от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч.

Управлява се като M-ка, вози като Rolls

Очевидно е, че i7 M70 не може да прескочи звуковия спектакъл на М автомобил с бензинов двигател като 3.0 CSL, но BMW компенсира това, като се опира на аудио „предимствата“ на електричеството. 

Системите за задвижване и контрол на сцеплението са интегрирани в блока за управление на двигателя, което осигурява мигновено ускорение при използване на функцията M Launch Control. 

„Педалчето“ за смяна на предавките вляво от волана активира функцията M Sport Boost. 

То активира и специфичните за M Performance графики в арматурното табло, както и електрическите звуци IconicSounds, създадени от Ханс Цимер. Саундтракът на автомобила зависи от това кой режим на шофиране е активиран.

BMW адаптира задвижването на всички колела, кормилното управление, амортисьорите и системите за стабилност за този модел. Автомобилният производител е искал да придаде на i7 спортно поведение, без да жертва луксозните му претенции. 

Поради това i7 M70 е оборудван със специфично за М адаптивно двуосно въздушно окачване с електронно контролирани амортисьори, автоматично самонивелиране и специални пружини с въздушни възглавници.

Активното стабилизиране на накланянето (по крен) поддържа каросерията равна в завоите, а интегралното активно управление на четирите колела трябва да помогне на 2689-килограмовия седан да се чувства по-пъргав, отколкото е.

С теглото си от близо 2.7 тона M70 се нуждае от сериозна възпираща мощ. Сините спортни спирачки с логото на М са стандартни, но могат да бъдат боядисани в черно за по-спокоен външен вид. 

Спирачната система се състои от големи вентилирани дискове, четирибутални фиксирани спирачни апарати отпред и еднобутални апарати отзад.

Комплектът аеродинамично ефективни 21-инчови джанти е стандартен, но ако намалите до 20-инчови, можете да изберете и специализирани за по-голям пробег гуми, което е иновация за i7.

Без компромиси по отношение на пробега

Тъй като i7 M70 е замислен като раздвоение на личността, за инженерите от решаващо значение е бил и пробегът. Ето защо има нова система за задвижване, наречена Max Range. 

В този режим автомобилът ограничава наличната мощност и понижава максималната скорост. Странно е, че комфортните характеристики също са намалени, което обезсмисля целта на покупката на Серия 7.

Все пак BMW казва, че Max Range трябва да се използва само в критични ситуации. Бързото зарядно устройство, към което се придвижвате, може да не работи по някаква причина, което означава, че автомобилът трябва да намери друга точка за зареждане. 

В този режим максималната скорост е ограничена до 90 км/ч, а климатикът, отопляемите и вентилирани седалки и отопляемият волан са деактивирани. Всеки електрон се използва, за да се гарантира, че ще стигнете до следващата точка за зареждане.

i7 M70 се предлага стандартно с бързо зареждане с постоянен ток с мощност 195 kW, с което батерията се зарежда от 10% до 80% за 34 минути. Предварителната оценка на пробега по EPA е 474 км.

Снимки на стандартния интериор на BMW i7, тъй като снимки на интериора на i7 M70 xDrive не бяха налични към момента на публикуване.

Уникални стайлинг елементи

i7 M70 е един от първите Bimmers, които работят с BMW Operating System 8.5 с QuickSelect. Този нов операционен софтуер, вдъхновен от смартфоните, се предлага с обновен начален екран и структура на менютата. Тя улеснява навигацията в менюто, това е според официалните маркетинг материали на BMW. 

Тя работи безпроблемно чрез извития дисплей на BMW, а интелигентният личен асистент е все така във фонов режим и чака да отговори на гласовите команди. Извитият дисплей се предлага и със специфични за М графики. Цифрите в дигиталния скоростомер например са в цвят платина/сребро.

Отвън М70 получава стандартно контурно осветление за бъбречните решетки. Опционалният пакет M Performance Professional добавя черна гланцова лайстна около решетката. 

Освен това той разполага със специфични за М дизайнерски елементи по фланговете и задната част, изваяни М странични прагове, М лога с украсени бордове на предните странични панели, черни външни огледала с традиционния дизайн с две стъбла и стандартна М гланцирана лайстна Shadowline.

Задната броня е снабдена с вложка на дифузьора, а автомобилите, оборудвани с опционалния пакет M Performance Professional, добавят черен заден спойлер, черна акцентна лента между задните светлини и черна вложка за задната броня.

BMW i7 M70 xDrive има достъп до богата цветова палитра. Някои цветове са запазени за този М модел, като например опциите с матово покритие (Frozen). Базовите цветове комбинират BMW Individual Liquid Copper металик за долната част на каросерията и Saphire Black металик за горната част, една от осемте двуцветни опции. 

Цветовете са разделени с линия в стил Rolls-Royce. Ако не ви допада двуцветната визия, можете да изберете един от над 100-те цвята на лаковото покритие на BMW Individual, всеки от които може да бъде разгледан в новия визуализатор.

Този нов модел ще дебютира на международното автомобилно изложение Auto Shanghai в Китай, но ще се произвежда във високотехнологичния завод на BMW в Динголфинг, Германия. Пускането на най-бързия Bimmer EV на световния пазар ще започне през втората половина на 2023 г.

Минималната цена за продажба ще бъде оповестена по-близо до старта на производството, но очакваме тя да бъде в диапазона от 136 000 до 160 000 евро.


Анкета

Одобрявате ли Мария Габриел за премиер?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14