Клиенти на фалиралия туроператор „Дрийм холидейс“ още не са получили парите си от някои от застрахователите за неосъществени екскурзии и почивки в чужбина, съобщиха пострадали пред TravelNews. Компанията обяви несъстоятелност през август миналата година. Средства вече са изплатени от „Алианц България“ на база полицата за отговорност на туроператора. „Лев Инс“ АД, „Армеец“ и „Евроинс“ все още не са започнали възстановяването на сумите, обясниха клиенти.
„В момента тече процедура по събиране и окомплектоване на необходимата документация, както и сме изискали от съда предявените претенции от страна на клиентите на "Дрийм холидейс" за сключените договори. Желанието и политиката на ЗК "Лев Инс" АД е за обезщетяване на пострадалите в максимално кратък срок при потвърждение на коректността на изискуемата документация - оригинали на договори с туроператора, разходни документи и уведомление за щета“, обясниха за TravelNews от „Лев Инс“. „Ние разбираме положението, в което са поставени клиентите на "Дрийм холидейз", имащи неосъществени пътувания по сключени и заплатени договори. Като дългогодишен доверен партньор на българското общество, ЗК "Лев Инс" АД ще изпълни всички законови ангажименти към тях в посочените от регламента срокове и обеми“, допълниха от компанията.
От „Армеец“ и „Евроинс“ очакваме подробности по изплащането на сумите.
Невена Николова подаде на 21 юли 2022 г. в Министерството на туризма уведомление за прекратяване на дейността, а от Търговския регистър е видно, че молба за откриване на производство по несъстоятелност е входирана до Софийски градски съд на 5 август 2022 г. и е с дата на обявяване 8 август, поради неплатежоспособност и свръхзадлъжнялост.
"Дрийм Холидейс БГ" е сред туроператорите, получили солидна безвъзмедна помощ за възстановяване на дължимите суми към клиенти с провалени заради ковид-ограниченията екскурзии и почивки, както и за покриване на текущи разходи по време на пандемията за периода от април 2020 г. до април 2022 г. Проверка показва, че само за възстановяване на пари за провалени пътувания тя е получили 124 хил. лв., отделно над 129 хил. лв. за оборотен капитал и ликвидност. Според Невена Николова не са им достигнали над 100 000 лв., които не са успели да върнат на клиенти.
Всички клиенти с неосъществени пътувания по договори за продажба на туристически пакети могат да предявят щета към застрахователните компании за възстановяване на заплатените суми с 5 - годишна давност по застраховка професионална отговорност на туроператора, както следва:
- за договoри, сключени през 2019 г. към застрахователно дружество "Армеец“
- за договoри, сключени през 2020 г. към ЗАД „Алианц България“
- за договoри, сключени през 2021 г. към „Лев Инс“
- за договори, сключени през 2022 г. към „Евроинс“
В регистъра на туроператорите към Министерството на туризма е отбелязано, че са получили от „ЗД Евроинс“ АД уведомление на основание чл .367, ал.2 от Кодекса за застраховането, с което считано от дата 28.04.2022г., „ЗД Евроинс” АД прекратява застраховка „Отговорност на туроператора” с №03700100003718, издадена на „Дрийм Холидейс БГ“ ЕООД, поради неплащане на застрахователната премия. Уведомлението е изпратено и до туристическа агенция „Дрийм Холидейс БГ“ ЕООД. „ЗД Евроинс“ АД ще изплати полагащото се застрахователно обезщетение на клиентите на туроператора, имащи неосъществени туристически пътувания по сключени и заплатени договори за туристическо пътуване, само за периода от 09.02.2022г до 28.04.2022г.
Мирослав Иванов