Само пиар агенцията „АПРА“ ООД е подала оферта за участие в обществената поръчка „Избор на изпълнител за реализиране на комуникационни кампании на Министерство на туризма в онлайн среда“, установи проверка на TravelNews в регистъра на търговете. Компанията има лиценз и за туроператор. Обществената поръчка е за 396 000 лв. с ДДС. Тя е разделена в две позиции - „Реализиране на комуникационни кампании на Министерство на туризма в онлайн среда за насърчаване на вътрешния туризъм“ и „Реализиране на комуникационни кампании на Министерство на туризма в онлайн среда за привличане на чуждестранни туристи от целеви и перспективни за страната ни пазари“.
„АПРА“ ООД е собственост на Томислав Цолов и е част от групата APRA Porter Novelli. Това беше една от любимите пиар агенции при управлението на ГЕРБ. Компанията изпълняваше поръчки за реклама на България при дългогодшния министър на туризма от партията Николина Ангелкова и в редица други министерства. Тя обслужваше още Българския спортен тотализатор, в който по времето на ГЕРБ влияние имаше бизнесменът и депутат от ДПС Делян Пеевски, санкциониран от САЩ за корупция по закона “Магнитски”.
Пиар агенцията ще бъде избрана без реална конкуренция след като има един кандидат, обясниха пред TravelNews юристи. Предната подобна процедура беше спряна от сегашния служебен министър на туризма Илин Димитров именно заради липсата на конкуренция. Тя беше обявена от предходния министър Христо Проданов (БСП) и тогава отново се яви само „АПРА“ ООД. „При подадена една оферта реално няма състезание. Възложителят в лицето на министъра на туризма трябва да прецени дали да прекрати процедурата заради липсата на конкуренция и да обяви нова такава“, коментираха юристи. Този път не е ясно какво решение ще вземе министър Димитров.
В предната обществена поръчка от „АПРА“ ООД бяха дали обща ценова оферта от 9 840 лв. без ДДС за 1 бр. разработване и публикуване на авторска публикация/статия със снимков материал с уредени авторски права (1990 лв.); 1 бр. публикация за медийно отразяване на прессъобщение, подадено от Министерство на туризма на заглавна страница (500 лв.); 1 бр. публикация за медийно отразяване на прессъобщение, подадено от Министерство на туризма на вътрешна страница (400 лв.); 1 бр. интервю (1500 лв.); 1 брой пост в социалните мрежи на онлайн медиите (250 лв.); 1 бр. публикация в онлайн платформа за споделяне на видео съдържание (200 лв.) и за банер/pre-roll кампания за период от минимум 120 дни (5000 лв.). Предстои да бъде отворено сегашното им предложение.