След няколко прекъсвания на месечните планове Toyota успя да произведе повече от 700 000 автомобила - каквато беше целта за август. Това дава надежда, че японският автомобилен гигант все още ще има време да сглоби 9,7 милиона коли до края на 2022 г. Въпреки неуспехите в производството, компанията вече отказа да коригира годишната цел. Успехът през август се дължи на факта, че китайските власти постепенно премахват ограниченията, свързани с пандемията. В допълнение, дефицитът на автомобилна микроелектроника, който продължава повече от една година, започна да показва спад. Производството на Toyota расте основно благодарение на чуждестранни обекти. Те увеличиха обемите на сглобяване с рекордните 65,1% в сравнение с миналата година, докато японските предприятия се увеличиха само с 5,6%.
На първо място, компанията успя да осигури фабрики за полупроводници в Азия, но анализаторите са предпазливи относно перспективите и все още не признават края на кризата - както недостигът на чипове, така и огнищата на коронавирус все още могат да засегнат производството. Следователно планът за октомври за Toyota е 800 000 автомобила - със 100 000 по-малко от средномесечното.