Свят

ЕС определя нови правила за Google и Meta, за да ограничи незаконното съдържание

  23.04.2022 16:49  
ЕС определя нови правила за Google и Meta, за да ограничи незаконното съдържание

Alphabet Google, Meta и други големи онлайн платформи ще трябва да се постарат повече, за да се справят с незаконното съдържание или рискуват огромни глоби, съгласно новите правила за интернет, договорени между страните от Европейския съюз, съобщава Ройтерс.

Резултатът от споразумението дойде след повече от 16 часа обсъждане на Закона за цифровите услуги (DSA), който е част от стратегията на шефа на антитръстовите въпроси на ЕС Маргрете Вестагер да овладее фалшивото съдържание, разпространявано чрез Alphabet Google, Meta и други американски технологични гиганти.

Миналия месец тя спечели подкрепата на 27-те членки  на ЕС и законодателите за зсъздаването на правила, наречени Закон за цифровите пазари (DMA), които могат да принудят Google, Amazon, Apple, Meta и Microsoft да променят основните си бизнес практики в Европа.

„Имаме сделка относно DSA: Законът за цифровите услуги ще гарантира, че това, което е незаконно офлайн, също се разглежда и третира като незаконно онлайн – не като лозунг, а като реалност“, каза Вестагер.

Депутатът от ЕС Дита Чаранзова, която призова за такива правила преди осем години, приветства споразумението.

„Google, Meta и други големи онлайн платформи ще трябва да се потрудят, за да защитят по-добре своите потребители. Европа даде да се разбере, че не могат да действат като независими дигитални пространства“, каза тя.

"Когато законът бъде финализиран и приложен, детайлите ще имат значение. Очакваме с нетърпение да работим с политиците, за да получим останалите технически подробности, за да гарантираме, че законът работи за всички", отвърнага от Google.

Съгласно DSA компаниите са изправени пред глоби до 6% от глобалния си оборот за нарушаване на правилата, докато при многократни нарушения може да им бъде забранено да правят бизнес в ЕС.

Новите правила забраняват реклама, насочена към деца или базирана на чувствителни данни като религия, пол, раса и политически възгледи. Неясните модели, които са тактики, които подвеждат хората да предоставят лични данни на компании онлайн, също ще бъдат забранени.

От големите онлайн платформи ще се изискват конкретни мерки по време на криза. Този ход беше предизвикан от нахлуването на Русия в Украйна и свързаната с нея дезинформация, казват от Ройтерс.

Компаниите могат да бъдат принудени да предадат данни, свързани с техните алгоритми, на регулаторни органи и изследователи.

Компаниите също са изправени пред годишна такса до 0,05% от световните годишни приходи, за да покрият разходите за наблюдение на тяхното съответствие.


Анкета

Очаквате ли успешен мандат на Васил Терзиев като кмет на столицата?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14