"Лъвчетата" залагат на добрия външен вид - и получават това, което искат: още повече френски шик, още повече грация, още повече прогресивни идеи. За разлика от тях, VW Golf, Audi A3 или дори BMW от серия 1 изглеждат морално остарели. Французите очевидно са по-добри в пропорциите и линиите и както винаги са по-смели в дизайна. Доказват го и с новото 308, като разтягат тялото с единадесет сантиметра, но в същото време го сплескват с два сантиметра, така че компактният лъв е висок едва 1.44 метра, но е здраво стъпил на асфалта. Но Peugeot 308 не е просторна кола.
Макар да не е на нова платформа, междуосието е нараснало с 55 милиметра, което не е малко за този сегмент, но все пак не прави 308 голям автомобил. Вътре колата не се усеща много просторна, особено на задната седалка. С 361 литра багажникът също не е много голям. Но пък ако товарното пространство ви е малко, то съвсем скоро у нас ще пристигне и комбито 308 SW. То вече предлага 608 литра багажно пространство и дори 1 634 при сгънати задни седалки. А и най-вероятно, който иска компактен автомобили едва ли ще приеме това като минуси.
Автомобилът посреща своите пътници с очарование като никой друг. Интериорът предлага шик и е високотехнологичен. Не само двата цифрови дисплея, всеки с диаметър от десет инча, които блестят в стилни цветове и дори създават 3D изгледи в тип холограма, са приятни за окото. Можем смело да кажем, че в този клас 308 има най-красивото арматурно табло, но не и най-функционалното.
Нетрадиционно малкият волан, характерен за марката, е разположен по-ниско от стандарта, а информацията от 3D-таблото се вижда над него (а не между основата и обръча, както е при повечето автомобили). От друга страна обаче никой няма по-малък, по-добре отопляем волан и никой не предлага спортни седалки AGR (освен Opel), които да поглезят пътниците с програма за масаж, наречена "котешка лапа".
Всички тези удобства могат да бъдат извикани с помощта на сензорния екран. Но да се ориентирате в менютата не е от най-лесните задачи, дори и за екипа ни, който е тествал доста различни автомобили. В заключение ще кажем, че таблото и красиво, 3D-приборният панел, който е разработен от българското подразделение на Visteon, е ефектен, но управлението на новия "i-Cockpit" не може да се нарече интуитивно.
Двигател и ходови характеристики
В моторизацията на новото компактно "лъвче" има по малко за всеки вкус. Докато VW например почти не предлага версии с дизелови двигатели на новите си модели, то 308 ще се продава с дизел още почти две години. Нашата препоръка обаче е да не се "хвърляте" на дизела. Не че е лош, но препродажбата му с времето ще става все по-трудна. Моделът се предлага и с модерен плъгин хибрид.
Този силов тракт е може би най-добрият от гамата, но пък все още е прекалено скъп. Така стигаме до бензиновата алтернатива, която според нас (към момента) е най-подходяща. Версията с мощност от 130 конски сили, съчетана със стандартният осемстепенен автоматик, прави колата едновременно динамична и икономична. Предавките се превключват плавно, а максималният въртящ момент е наличен в голям оборотен диапазон.
Що се отнася до окачването, то можем да го определим по-скоро, като меко. От това за щастие не страда стабилността като последното е постигнато благодарение на леко намален клиренс. Предният и заден надвес видимо са по-малки, решение, което от Peugeot отдавна трябваше да вземат.
Заключение и цени
Новото Peugeot 308 е красив, модерен и дори интериорно авангарден автомобил, който ще се хареса на новото поколение. Нестандартният кокпит, множеството екрани и 3D проекция са онова, което се търси от младите. Ефектният външен вид, качествената сглобка и високото качество на материалите в купето, определено ви карат да се чувствате почти като в премиум автомобил (но почти). Единственият убиец на удоволствието може да бъде цената. В топ оборудването, плюс допълнителни екстри тя с лекота надвишава 90 000 лв. Ето и цялата ценова листа на новото Peugeot 308.