Автомобили

Ford Fiesta се прицели в бъдещето

  03.01.2022 10:48  
Ford Fiesta се прицели в бъдещето

През 2022 година ще се състои премиерата на новия Ford Fiesta. Компактният хечбек се отличава с обновен външен дизайн, подобрен интериор и много съвременни технологии. Моделът се задвижва от усъвършенствани хибридни агрегати, съчетани с механични и автоматични скоростни кутии, с които новият Ford Fiesta е подготвен за чистото бъдеще. Новата Fiesta се предлага с богата моделна гама, която включва вариантите Trend, Titanium, ST-Line и Active.

Новият Ford Fiesta предоставя редица практични и усъвършенствани варианти с 3 и 5 врати, за да предложи на всеки клиент модел, който отговаря на начина му на живот. Моделната линия на новия Ford Fiesta е разширена и с нови стилизирани пакети Vignale, които подчертават нивата Titanium, ST‑Line и Active с луксозни детайли, добавени към новите X-варианти.

Във обновения външен вид на Ford Fiesta са включени нов дизайн на предния капак, който увеличава височината на предната част в съчетание с по-голямата горна решетка. Емблематичното лого със синия овал на Ford сега е поставено дръзко в центъра на решетката, вместо на ръба на капака, като сега се вижда по-отчетливо на пътя.

Новите стандартни LED фарове допринасят за уверения и модерен стил на новата Fiesta с елегантен хоризонтален дизайн. В задната част стандартните светлини получават нови черни рамки за по-изтънчен външен вид, докато наличните задни LED светлини са завършени с външно покритие в черен цвят.

Сериите Trend и Titanium се отличават с широка горна решетка с хоризонтални линии и силно гланцирана хромирана рамка с отличителни странични въздушни отвори. Серията Titanium разполага с хоризонтални ребра на горната решетка, завършени с горещо щампован хром, в съчетание с хромирани рамки на стъклата.

Моделът ST-Line е вдъхновен от Ford Performance и предлага по-спортен характер и е разпознаваем по новата си горна решетка с по-дълбоко разположение и структура на пчелна пита с гланцово черно покритие. Широките въздушни отвори са завършени в цвета на каросерията, а долната решетка е по-голяма и по-спортна.

Новият вариант Active е вдъхновен от кросоувърите и се отличава с широката горна решетка с вертикални линии в черен гланц. Освен това има по-високи и по-изявени странични въздушни отвори, отразяващи по-високата, характерна за кросоувър стойка на Active. Новият външен стил се допълва от 7 нови алуминиеви джанти и два нови екстериорни цвята.

За най-високото ниво на ексклузивност, наличните пакети Vignale за сериите Titanium, ST-Line и Active предоставят уникални характерни елементи, включително ексклузивни 17- и 18-инчови алуминиеви джанти, първокласни материали за седалките и матови интериорни декоративни елементи с ефект на карбонови влакна.

Новият Ford Fiesta е оборудван с технологии за шофиране от най-ново поколение, предназначени да увеличат комфорта, увереността и удобството на водачите и пътниците при различни условия от градско шофиране или пътуване по магистрала.

В интериора пред водача е интегриран 12,3-инчов дигитален инструментален панел с променлива конфигурация, който дава възможност на водачите да персонализират информационните дисплеи, включително навигационните известия. Наличната комуникационна и развлекателна система SYNC 3 позволява на водачите да управляват звука, навигацията и свързаните смартфони, като използват прости гласови команди.

Системата осигурява съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto и се поддържа от 8-инчов централен сензорен екран с функционалност за плъзване и прибиране с пръсти, както и възможност за показване на изображение на 180 градуса от наличната камера за обратно виждане. Новата Fiesta е оборудване с първокласни функции като поставка за безжично зареждане на смартфони и аудиосистема B&O с 10 високоговорителя, вграден субуфер и 575-ватов усилвател за цифрови сигнали.

Новата Fiesta разполага с модерни технологии в помощ на водача като адаптивен круиз контрол с функция „Спри и тръгни”, когато автомобилът е с автоматична трансмисия, технология за разпознаване на пътните знаци за скорост, асистент за автономно успоредно или перпендикулярно паркиране, система за следене на мъртвата точка на видимост с предупреждение за страничен трафик и система за предотвратяване на сблъсъци с активно спиране и асистент за спазване лентата.

Ефективни бензинови и хибридни турбомотори за икономия и динамика

Новият Ford Fiesta предлага изтънчено, отзивчиво и икономично шофиране с гамата 48-волтови меки хибридни и бензинови турбодвигатели EcoBoost, които намаляват разходите за експлоатация и същевременно увеличават забавлението. Моделите със силов агрегат EcoBoost Hybrid разполагат с вграден стартер-генератор задвижван с ремък, вместо стандартния алтернатор.

Това позволява възстановяване и съхраняване на енергията, която обикновено се губи при спиране и движение по инерция, за да се зарежда 48-волтовата литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане. Хибридната технология EcoBoost Hybrid спомага за оптимална икономия на гориво и в същото време подобрява динамика на задвижване на Fiesta, известна с отзивчиво ускорение.

За задвижването на новата Fiesta се предлага 1,0-литровият 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. и 155 к.с., комбиниран с 6-степенна механична трансмисия. Разходът на гориво е едва 4,9 л/100 км.

Вариантът на мотора EcoBoost Hybrid с мощност 125 к.с. се предлага като опция със 7-степенна автоматична трансмисия PowerShift с двоен съединител, осигуряваща бърза и плавна смяна на предавките за удобно и уверено шофиране. Тя спомага за по-висок комфорт при управление в града и позволява понижаване на три предавки за по-динамично изпреварване, когато водачът се нуждае от пъргаво ускорение. Разходът на гориво е 5,2 л/100 км.

Базовият мотор е 1,0-литров 3-цилиндров двигател EcoBoost с мощност 100 к.с., съчетан с 6-степенна механична трансмисия, а консумацията е 5,2 л/100 км.

Зад волана на Fiesta водачите могат да избират режими на шофиране Normal, Sport и Eco Drive, които регулират реакциите на горивния дросел, стабилизиращата система, контрола на сцеплението, както и времето за смяна на предавките при моделите с автоматична трансмисия, за да адаптират реакциите и динамиката спрямо условията на шофиране. Новата Fiesta Active има също режими на шофиране Trail и Slippery.


Анкета

Очаквате ли успешен мандат на Васил Терзиев като кмет на столицата?


Резултати
Видео
Защо резките спирания на магистралата са лоша идея
 18.09.2022 22:09      
Видео
Хазарта: Сбъднах си мечтата да съм на заплата
 16.09.2022 09:14