Икономика

16% по-малко онлайн покупки на Черния петък

  05.12.2021 18:55  
16% по-малко онлайн покупки на Черния петък
  google

Данните от деня на Черния петък за 2021 г. показват спад в общия брой подадени заявки с 16% спрямо същия период на миналата година, но се наблюдава сериозно увеличение в средната стойност на единичната покупка. Това води до заключението, че клиентите са по-прецизни в избора си и са склонни да направят по-обмислени и по-скъпи покупки, което може да компенсира спада в заявките, сочат данните на дружеството за потребителско кредитиране.

Компютрите, телевизорите и мобилните телефони са били най-търсените стоки на Черния петък за 2021. Общият дял на тези три продукта от всички продажби е 62%. Веднага след тях се нареждат пералните и сушилните, следвани от климатичната и отоплителна техника.

Миналата година 52% от заявките в деня на Черния петък са онлайн, докато тази година данните сочат ръст с 10% или 62% от клиентите. Отделно данните от проучването отчитат покачване на онлайн заявките в деня на Черния петък и стабилни нива по време на почивните дни.

И тази година делът на жените продължава да нараства, като се отчита повишение с 3% спрямо 2020 г. Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 29-39 години, като се отчита лек спад с 2% спрямо 2020 г. По-голямата част от купувачите, попадащи във възрастова група 39-50 години, предпочитат да пазаруват във физическите обекти на търговски партньори, за разлика от тези на възраст между 29-39 години, при които преобладава онлайн пазаруването.


Анкета

Какво ще си пожелаете за Новата 2022 година?


Резултати
Видео
Кой Android смартфон се зарежда най-бързо
 28.11.2021 20:31      
Видео
Румен Радев пее и свири на китара
 25.11.2021 16:09