Автомобили

Lexus LX от новото поколение беше представен едновременно в три държави

  14.10.2021 17:42  
Lexus LX от новото поколение беше представен едновременно в три държави

Lexus LX от новото поколение беше представен едновременно в три държави, включително Русия. Включването на Русия в този списък може да се обясни с популярността на SUV-то в страната. От появата на модела през 1996 г. руснаците са закупили повече от 51 000 LX, което е около 10 процента от общия тираж, продаван на 50 пазара по света. Що се отнася до новото поколение LX, то се оказа един вид Toyota Land Cruiser 300 в смокинг, но именно външния вид разочарова голяма част от специалистите. На практика колата е точно това, което се очакваше от нея, но с нелицеприятна визия.

За Lexus LX, който винаги е бил позициониран на една стъпка по-високо от Toyota Land Cruiser, летвата беше повдигната още по-високо, защото сега тя трябва да бъде по-красива, по-богато оборудвана и по-напреднала в технологично отношение от LC300, представена през лятото, за да се избегне вътрешна конкуренция. Така Lexus направи един своеобразен трик - нов индекс за модела, LX 600, който едновременно показва по-мощен двигател и намеква за високо позициониране.

Дизайнът на предната част е значително преработен, но именно с него колата изглежда изключително небодходяща, особено за претенциозния европейски вкус. Марката обаче не се отказва от патентованата радиаторна решетка, променяйки пълнежа, който вече е триизмерен, с хоризонтални ламели вместо с типичната „пчелна пита“. Компанията твърди, че такава радиаторна решетка има по-висока ефективност на охлаждане от тази, инсталирана на сегашния LX.

 
Lexus показа изключително грозния LX - 2

На петата врата има голям надпис Lexus вместо традиционното лого, което според представителите на марката трябва да символизира „новата ера на марката“. Междуосието не се е променило и е 2,85 метра. Ъгълите на аткака пък са същите като при предишното поколение LX.

Платформата също не е променена и се базира на тази на новата Toyota Land Cruiser 300. Шестцилиндровият двигател с индекс V35A-FTS, който замени атмосферния V8 с обем 5,7 литра (367 к.с.), вече е познат. От 2017 г. такъв агрегат се монтира на седана Lexus LS 500. На новия LX 600 той произвежда 400 конски сили и 650 Нм въртящ момент.

Алтернативата е 3.3-литров дизелов V6 с два турбокомпресора, който развива 300 конски сили и 700 Нм въртящ момент. Lexus подчертава, че двигателят осигурява отлично сцепление дори при ниски обороти, което допринася за бързото ускорение - 6,8 секунди до първите 100 км/ч. Моторът достига пиков момент от 700 нютона при 1600 об/мин. Тези показатели обаче едва ли впечатляват, защото са типични за съвременните дизелови двигатели.

И двата мотора работят съвместно с 10-степенна автоматична трансмисия. Новото окачване AHC стабилизира автомобила при завиване, ускоряване и забавяне, оптимизирайки при необходимост твърдостта на окачването. В допълнение, окачването позволява регулиране на просвета в зависимост от пътните условия.

Lexus показа изключително грозния LX - 3

Новият LX е свалил 200 килограма в сравнение с предшественика си. Двигателят вече е по-компактен и се използва ново, по-леко окачване с Active Height Control (AHC). Теглото също е намалено и заради покрива, който е изработен от алуминий. От опциите, които вече са налични за LC300, интерес представлява заключването на трите диференциала и системата E-KDSS (електронна система за динамично кинетично окачване) с "умни" стабилизатори.

Концепцията на салона е кръстена Tazuna (буквално преведена като „юзди“). Тя се основава на идеята за „неразривна връзка между водача и колата“. Дисплеят и другите превключватели са разположени така, че водачът не трябва да посяга към тях, променяйки позицията на тялото си. Списъкът на оборудването включва аудио система Mark Levinson Premium Surround с 25 високоговорителя, усъвършенствана система за предотвратяване на сблъсъци с функцията аварийно управление, подобрено проследяване на лентата и адаптивен круиз контрол с контрол на скоростта в завой и адаптивно управление на дългите светлини.

За първи път за модела ще се предлага версия F Sport с по-твърдо окачване и заден диференциал Torsen с ограничено приплъзване. Ще бъде предложен допълнителен превключвател за стартиране и спиране с удостоверяване с пръстови отпечатъци (първи за моделите Lexus). Налична за модела е и системата Multi-terrain Monitor, която показва зоната под предната и задната част на автомобила.

Слухът за ВИП версия с две отделни места на втория ред също беше потвърден. Задните седалки могат да се накланят до 48 градуса с помощта на специална конзола, а предната седалка може да се сгъне, за да се увеличи пространството за краката с до 1.2 метра. За LX VIP има опори за краката на пътниците, вентилационни отвори отстрани и в основата на централната конзола.

Lexus показа изключително грозния LX - 4

Анкета

Трябва ли да се въведе пълен локдаун?


Резултати
Видео
Лекар показа как да се справим бързо със запушен нос
 13.10.2021 16:07      
Видео
Разгадаха мистерията на срязаната от извънземни скала
 12.10.2021 21:33