Анализи

Милчев: От май всички магистрали и първокласни пътища не се поддържат

  10.10.2021 17:07  
 Милчев: От май всички магистрали и първокласни пътища не се поддържат

"В началото на юни месец имахме среща в МС с госпожа Комитова и господин Рашков и поставихме няколко основни неща, които те могат да решат. Едно от тях беше извършване международен одит на състоянието на пътищата, поставихме въпроса за прозрачността - всички проекти за ремонти, за строеж на пътища да ги качат на сайта на АПИ, за да може да осъществяваме извънсистемен контрол върху тях. Поставихме въпроса за почтеността, тол системата - тя е този инструмент, който ще донесе повече пари, за да можем да си направим пътищата по-безопасни. Нито обвхата, нито цената на тол системата в момента е такава, че да носи печалба, по политически причини предишното правителство сви обхвата и намали цената. И не на последно място поставихме въпроса за нов отдел за контрол на движението, от статичен да преминем в динамичен. Всичко това на тях им хареса и господин Рашков отиде да говори с президента и нещо се случи и те изчезнаха. От май месец всички магистрали и първокласни пътища спряха да бъдат поддържани", обясни Милчев.

"Нашите очаквания бяха, че всички тези неща за 2-3 месеца могат да сложат началото на промените в транспортната ни система, защото подобряването на пътната безопасност се случва с натрупване и някой трябва да сложи началото. То ще е трудно, ще е болезнено, ще има протести, особено за тол системата. Това правителство не пожела да започне това начало, те бягат от този проблем и не споменават израза "пътна безопасност", каза още той.

"Ние даваме на прокурор и на Агенцията за държавна финансова инспекция министър Комитова, защото тя каза, че няма пари да се оправи "Тракия" и мантинелите, но тези пари трябва да дойдат от застрахователите, защото всички увредени мантинели са от ПТП-та. Направихме проверка и видяхме, че АПИ не си събира парите от застрахователите и в крайна сметка сега ние трябва да ги плащаме тези пари от нашия джоб и на всичкото отгоре и магистралата става опасна. За това ние искаме да предизвикаме държавните институции да извършат проверка как се събират и как се харчат парите. Мантинелите няма да се оправят докато работниците не получат аванси, защото те нямат доверие на правителството, че ще си получат парите след това. Това е така, защото пътната безопасност в България не се управлява от експерти, а от интереси", заяви Милчев.

 "Г-жа Комитова се пита само как се финансира Институтът за пътна безопасност - това става само с дарения. Ние имаме на 10 000 доброволци, от които идват основно даренията. Ние сме една платформа, която не се съобразява нито с правителството на Борисов, нито с правителството на Радев", коментира директорът на Института.

 По отношение на протестите на пътния и строителния бранш Комитова и Асен Василев казват, че пътните строители ще си получат парите, когато си оправят договорите. "Аз твърдя, че магистралите и първокласните пътища не се поддържат и доказателство за моите думи са именно катастрофите, които стават, защото не се почиства след тях, мантинелите вече 6 месеца стоят неоправени. Искам да чуя г-н Янев какво трябва да се направи още утре. На първо място ограничението на АМ "Тракия" трябва да се намали на 120 км, второ - ние сме идентифицирали като опасни 122 места и те трябва да бъдат обозначени и обезопасени, третото нещо е в района на тези места трябва да бъде намалена скоростта на 90 км, четвърто - да се почисти магистралата и да се реши незабавно проблема с отводняването, и не на последно място г-н Рашков трябва да разпореди динамичен контрол по "Тракия", тоест да пуснат в движение полицейските автомобили и да вкарват ред в движението, а не да стоят на едно място с камера. Ако това нещо не се случи от понеделник, ни предстои "второ Своге". Никой не прави нищо по въпроса, защото всяко едно правителство се оправдава с предишното", обясни Милчев.

"Това лято загиналите по пътищата са с около 50 души повече от предишното. Ако Рашков и Комитова бяха направили това, което им предложихме, можеше загиналите да са с 30 човека по-малко от предната година. Аз не разбирам защо Стефан Янев го търпи това нещо", каза още той.

"Аз съм изключително притеснен, защото политическите партии в този сериозен проблем, който касае сигурността на гражданите, ги няма. Никой не се интересува от транспорта и никой не отваря темата "пътна безопасност". Аз съм скептичен, имаме готови законопроекти и готови решения, включително за средната скорост на камерите, за нов административно-наказателен процес, подготвили сме пътна карта за развитието на пътната безопасност в България за 2 години, но политиците нехаят. Ние можем да помогнем, не искаме нищо в замяна - нито постове, нито пари", завърши Богдан Милчев.
 


Анкета

Трябва ли да се въведе пълен локдаун?


Резултати
Видео
Трябва да внимавате преди да сготвите яйцата, купени от магазина
 11.10.2021 13:15      
Видео
Арестуваха футболист по време на мач, след като прати съдията в безсъзнание
 06.10.2021 22:00