Драконовски мерки на пътя. Над 200 допълнителни камери в столицата ще засичат за нарушения. Става въпрос за уредите, които в момента са монтирани на светофарите, за да следят трафика.
До няколко седмици се очаква системата на Центъра за управление на трафика да бъде свързана с тази на „Пътна полиция”. Така в реално време от тук ще уведомяват КАТ за всяко заснето нарушение. Например - минаване на червено, говорене по телефона без необходимото устройство или неправилни маневри. А санкционирането ще става чрез фиш.
Системата на центъра за управление на трафика вече засича едно нарушение – каране в бус лента.
„Идеята е да получават електронно информацията, без забавяне, с установяване на нарушенията. Било то бус лента, червен светофар, неправилно завил водач или нещо друго. Веднага да отива в Центъра за управление в МВР и директно да се изпраща уведомление до нарушителите”, заяви Кристиян Кръстев, заместник-кмет по транспорта, Столична община.
Чрез камерите по светофарите ще се следи и за неправилно паркиране.
„Целта е да обръщаме внимание, да санкционираме водачите, които уж спират за малко, паркират на основни пътни булеварди , точно където се движи градският транспорт , причиняват огромни задръствания, изнервят водачите , намаляват видимостта”, посочва още Кръстев.
По данни на КАТ именно намалената видимост около пешеходните пътеки е причина за броя на тежките катастрофи с пресичащи.
„Над 1000 произшествия са настъпили в цялата страна с пешеходци… 73-ма пешеходци са загубили живота си”, посочва Росен Рапчев, Държавна агенция за безопасност на движението.
В 15% от случаите жертвите са от столицата.
„Поставяме антипаркинг стълбчета преди почти всяка пешеходна пътека по широките булеварди на централна София, където имаме и градски транспорт , идеята е , когато е прекалено широк булеварда да се осигури достатъчно добра видимост”, заяви Кристиян Кръстев.
В 50 училища се изграждат и такива площадки за пътна безопасност.
„Родителите трябва да говорят с децата. Децата са нашето бъдеще. Много от хората просто неглижират някоя ситуация, когато смятат, че за тях това е много безопасно , да, но дават лош пример на децата, които не могат да преценят тази ситуация по същия начин”, посочва Росен Рапчев.