Автомобили

Mercedes на 17 години прескочи границата от 1 млн. км без сериозни проблеми

  12.10.2020 19:09  
Mercedes на 17 години прескочи границата от 1 млн. км без сериозни проблеми

Този Mercedes е неразрушим! Докато за модерните автомобили е възприето схващането, че не оцеляват дълго, тази Е-клас от 17 години кръстосва пътищата на Европа и междувременно е натрупала над 1 млн. километра в актива си, пише autobild.bg. Трудно е за вярване, но двигателят никога не е „отварян“, а W211-ката още разчита на оригиналния си акумулатор. Прочетете невероятната история на този Benz!

2,1-литровият дизел със 122 конски сили работи безупречно.

През ноември 2003 Джибо Розенбоом купува от Щутгарт своя чисто нов Mercedes E 200 CDI. Под капака работи 2,2-литров дизел (ОМ 646) със 122 к.с. и 270 Нм. Benz-ът не е ракета, но е достатъчно мощен – дори за теглене на ремарке. Средно на годината автомобилът изминава по 60 000 км – голяма част от които – като влекач. През годините Е-класата е трупала километри като швейцарски часовник. Розенбоом дори гордо обяснява, че преди отпускарските пътувания нямало нужда Benz-ът да бъде проверяван: мъжът просто потеглял със седана. Автомобилът винаги достигал сигурно до целта.

Смяна на масло на всеки 20 000 км

Единствено при поддръжката Розенбоом е ултравнимателен. Маслото и филтърът се сменят на всеки 15 000 до 20 000 километра, което означава между три и четири пъти годишно. Редовната поддръжка изглежда се е отразила добре на W211, тъй като след 17 години Mercedes-ът е преминал границата от 1 милион километра. Грубо казано, това разстояние съответства на 25 обиколки на планетата. Важното събитие в живота на E 200 CDI, разбира се, е отбелязано подобаващо – с малко пътешествие. Но малко преди достигането на крайната цел настъпва малко разочарование: дигиталният километраж „забива“ на 999 999 километра. В официално представителство на Mercedes също не могат да помогнат; инженерите очевидно не са очаквали собственик на модела да измине такова разстояние. Но Джибо Розенбоом знае какво да прави: той просто използва бордовия компютър и така отчита точно колко всъщност е изминал неговият E 200 CDI до момента: 1 004 100 километра.

На 650 000 км звездата на предния капак просто се откъртва – но Benz-ът получава нова.

E 200 CDI с първия си двигател

Наистина невероятното в историята е, че Mercedes-ът все още използва първия си двигател. Агрегатът никога не е ремонтиран, дори не е отварян. Това означава, че Benz-ът все още е с оригиналната си ангренажна верига, оригиналната гарнитура на цилиндровата глава, оригиналните клапани, бутала и цилиндри, а Розенбоом разкрива, че при неговия W211 не се налага доливане на масло между смените и че средно автомобилът консумира 5,8 литра дизелово гориво на 100 километра. Дори ауспухът и батерията все още са същите, с които W211 е слязъл от поточната линия през ноември 2003 г.

Собственикът Джибо Розенбоом със закупения през ноември 2003 E 200 CDI

Значи Е-класата е изминала над 1 милион километра без нито един проблем? Не точно! Освен смяна на износващи се части като спирачки и гуми, имаше и странен ремонт. На около 650 000 километра Mercedes-ът остава без звезда. Когато Розенбоом затваря вратата, емблемата просто се откъртва. Собственикът приема случката от забавната страна и купува нова за своя „маратонец“. Освен това след половин милион километра Benz-ът получава нов скоростен лост, ново предно стъкло и нов ключ, тъй като оригиналните ключове са били износени твърде много.

След 850 000 километра трансмисията се „предава“

Най-много разходи обаче създава ремонтът на скоростна кутия. При пробег от 850 000 км петстепенната автоматична трансмисия отказва. Розенбоом поставя рециклирана, с която Benz-ът вече е изминал повече от 150 000 километра. Цялата операция му излиза около 1800 лева (900 евро). Като изключим тези неочаквани разходи за ремонт и необходимата поддръжка, Е-класата се оказва изгоден и изключително надежден спътник.

Следите след 1 милион километра: шофьорската седалка и конзолата до нея са сериозно износени.

Повече от един милион километра са оставили следи по автомобила, особено по интериора, и проблемът с ръждата, известен при W211, не подминава и този екземпляр – тъй като и двата задни калника са „наядени“ от кафявата чума. Джибо Розенбоом обаче се хвали, че неговият Mercedes никога не е имал проблеми с прегледите пред TÜV. Следващият ще бъде през декември 2020 г. По това време Benz без проблем ще надхвърли на 1 010 000 километра и ако нищо не го спре, 1,5 милиона километра са следващата цел!


Анкета

Трябва ли да отворят заведенията?


Резултати
Видео
Volkswagen научи роботи да зареждат електромобили
 29.12.2020 16:48      
Видео
Мариус Куркински в дует с рапър
 28.12.2020 14:08