Икономика

Плащаме за парно и топла вода според реалното потребление

  07.07.2020 21:37  
Плащаме за парно и топла вода според реалното потребление

От началото на 2027 г. домакинствата, ползващи централно топлоснабдяване, трябва да имат уреди за дистанционно отчитане

Новата европейска директива, свързана с енергийната ефективност, ще изпрати в историята изравнителните сметки. Според нея от началото на 2027 г. всички домакинства, ползващи централно топлоснабдяване, трябва да са преминали на дистанционен ежемесечен отчет. Това се прави с цел оптимизация на потреблението, по-добро управление на разходите и енергийна ефективност, пише „24 часа“.

Към момента повечето потребители на парно и топла вода в столицата получават месечни фактури, базирани на прогнозно потребление за използвана топлинна енергия през предходния отоплителен сезон. Но тенденцията е за промяна и от “Топлофикация София” отчитат, че само за последната година, битовите клиенти, които са преминали на реален месечен отчет и получават фактури за реално потребената топлинна енергия за месеца, са се увеличили с 5%. В качеството си на топлинен счетоводител, “Топлофикация София” обслужва около 5300 домакинства с дистанционно отчитане. От дружеството споделиха, че от тази година в някои сгради имат внедрена и иновативна система, която показва в реално време точната консумация и в абонатната станция, и за всеки един потребител.

“С преминаването към уреди за дистанционен отчет и с развиването на новата интегрирана информационна система на дружеството в бъдеще ще може да се осъществява непрекъснат дистанционен мониторинг и контрол на потреблението както от нас, така и от клиентите, като това ще става лесно и удобно само чрез приложение на мобилния телефон, сподели инж. Фиков – директор “Дялово разпределение и енергийни услуги” в столичната топлофикация.

Повечето енергийни експерти смятат, че преминаването към цялостно дистанционно отчитане ще бъде в полза на потребителите и ще подобри работата на топлофикационните дружества. Доказателство за това е и настоящата ситуация с промяната на цената на топлинната енергия. Именно клиентите, които имат ежемесечен реален отчет на уредите си за дялово разпределение, са първите, които ще получат точна информация за сумите за приспадане.

“Преминаването на ежемесечно отчитане е най-доброто решение за всички страни в процеса. Искаме клиентите ни да бъдат доволни и спокойни. Вярваме, че чрез директния отчет ще поставим основите на един съвсем нов и съвременен модел на топлинно отчитане, в полза на по-добри партньорски отношения с всички абонати. В тази връзка ни предстои да проведем информационна кампания за необходимостта и възможностите за монтиране и на системата “Управление на енергията”. Като част от кампанията експертни екипи ще посетят на място сградите етажна собственост, бизнес и административните сгради, за да разяснят перспективите и ползите на системата и да изготвят индивидуални предложения”, допълни инж. Фиков.

Сред основните предимства на уредите за дистанционен отчет и преминаване към ежемесечно отчитане е това, че потребителите получават реална сметка за отопление и топла вода всеки месец, без изравнителна сметка в края на отоплителния сезон. Така те заплащат реалното си потребление всеки месец от годината и са защитени срещу неправомерно използване на енергия от недобросъвестни съседи например. Не е за пренебрегване удобството, че данните се отчитат дистанционно и не е необходимо да се осигурява достъп до жилището или присъствие по време на отчета.

За преминаване към месечен отчет е необходимо съгласието на 2/3 от собствениците в сградата и всички абонати да са оборудвани с топломери, разпределители и водомери с дистанционно отчитане.


Анкета

Трябва ли да отворят заведенията?


Резултати
Видео
Бъдни вечер!
 24.12.2020 18:19      
Видео
Дядо Коледа потегли с шейната
 24.12.2020 10:52