Служителите в Lidl ще имат трети официален почивен ден

15-06-2019           

Интервю на Милена Драгийска за „24 часа“

Милена Драгийска управлява „Лидл България” от 2007 г., когато веригата стъпва на българския пазар. Започва кариерата си в Lidl Германия през 2002 г. като регионален мениджър продажби за регионите на Щутгарт и Карлсруе. После продължава професионалното си развитие в централата на Lidl, където отговаря за международни проекти на Lidl International.

- Г-жо Драгийска, само преди дни открихте два нови магазина в София и в тази връзка обявихте, че сте първата верига у нас с 3 официални почивни дни. Какво точно означава това?

- Допълнителният трети почивен ден всъщност се отнася за колегите в магазините. Знаете, в България сме свикнали, че с изключение на институциите почти всичко в сферата на търговията и услугите работи до късно, всяка събота и неделя, дори на официалните празници. Приемаме за даденост, че дори да се сетим за нещо важно, което сме забравили да купим на 1 януари например, отиваме и магазинът работи. И много хора, когато излязат извън страната, са изненадани, че вечер след 18 или 19 ч. магазините вече са затворили. Или пък че ако в петък не си си купил хляб, в събота и неделя трудно намираш откъде да си го купиш. Ситуацията у нас е доста по-различна.

През 2016 г. „Лидл България” първи в сектора обяви 25 декември за официален почивен ден. Предприехме следваща стъпка и отново сме първата верига, която обяви трети официален почивен ден за всички свои служители в търговската мрежа. От 2020 г. - освен на Коледа, 25 декември, и на Нова година -1 януари, служителите в магазините на Lidl вече ще почиват и на още един официален празник – Великденската неделя.

На първо място, третият почивен ден за колегите в магазините е израз на нашата благодарност за тяхната неуморна ангажираност, както и възможност да отбележат със семействата си този повод. Това наше решение е само поредната стъпка от постоянните ни усилия да осигуряваме допълнителни възможности на нашите служители да се чувстват добре на работното си място и да подобряват баланса между работа и личен живот.

Искрено вярвам, че нашите клиенти подкрепят подобна мярка, както и се надявам това да се превърне в коректна работодателска практика на пазара.

- Двата нови магазина в София, които открихте преди седмица, са доста различни и сравнително близо един до друг. Как подбирате локациите си и каква е стратегията, която стои зад разкриването на нови обекти?

- За нас е важно чрез мрежата от магазини да дадем възможност на всички потребители в града да се наслаждават на любимите си Lidl продукти и на нашите специални предложения, с характерното за Lidl оптимално съотношение качество-цена. Стремим се да осигуряваме удобни локации и да съобразяваме всеки обект със спецификите на различните райони.

Двата нови магазина, които отворихме на 10 юни, са пример именно в тази посока.

Магазинът на Сточна гара е проектиран така, че да осигурява повече пространство и удобство в този централен, гъсто населен район на столицата със сериозен трафик. Той е на две нива, като по този начин осигурява обширна търговска зала от близо 1500 кв. м и едновременно с това достатъчно паркоместа - 104, за максимално удобство на клиентите. Паркингът е разположен на първото ниво, където има ескалатори и асансьор за връзка с втория етаж. На второто ниво се намира търговската зала с прилежащата към нея пекарна за хляб и хлебни изделия, административните и социални помещения и зоната за прием на стоки.

Магазинът на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ №169 е създаден съобразно изискванията за магазини, които се помещават в супер централни градски части. Обектът е проектиран така, че да отговоря на нуждите на клиентите, без да натоварва допълнително градската среда в този столичен район. Новият магазин е удобна локация за ежедневно пазаруване на живущите и работещите в района. Въпреки че е с доста по-малка търговска площ - малко над 800 кв. м, пространството е организирано така, че да дава прегледност на презентираните разнообразни хранителни и нехранителни стоки, а пазаруването да е все така лесно и удобно, както във всички наши магазини. Скоро в близост ще се отвори и метростанция.

- Конкуренцията, особено в София, е много голяма. Все по-често виждаме магазини на различни вериги един срещу друг. Каква е вашата формула за привличане на клиенти и защо реално хората трябва да изберат вас?

- Свободният избор е нещо много важно днес, така че за нас е съществено да осигурим на потребителите възможност и алтернатива, отговаряща в най-голяма степен на това, което търсят. От стъпването си на пазара въведохме различен бизнес модел, който успешно съчетава световните практики и инструменти на бранда с локалната експертиза, превръщайки го в наше конкурентно предимство.

За тези близо 9 години успяхме да се превърнем в предпочитан избор на хиляди клиенти всеки ден, които избират нас за своето ежедневно или седмично пазаруване.

Хората оценяват лесните и удобни локации, прегледната подредба на стоките, а също и добре подбрания и същевременно разнообразен асортимент от собствени марки на доказани производители и добре познати брандове, които ние предлагаме на характерното за Lidl оптимално съотношение качество-цена. Например нашите 800 кв. м в новооткрития ни магазин на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ са все пак по-щедра търговска площ от всички други търговски локации в близкия район.

Преди месец анонсирахме резултатите от мащабно вкусово проучване на наши продукти собствена марка, което реализирахме в партньорство с международната агенция за маркетингови проучвания и анализи IPSOS. Допитахме се до 4600 човека, които тестваха 199 наши продукта. Избрахме проучване от типа на т.нар. сляп тест (blind test), при който тестващите не виждат опаковките на продуктите и не разполагат с информация за марка или производител. Целта беше да се избегне влиянието, което брандът носи като предварително очакване. А резултатите бяха повече от впечатляващи - 86% от тествалите одобриха вкуса на собствените марки на Lidl и 82% потвърдиха качеството им. Те са безспорен знак, че собствените марки на Lidl не само отговарят на очакванията и вкуса на хората, но и че клиентите оценяват качеството, което предлагаме.

И ако трябва да обобщя, всеки ден работим усилено именно, за да даваме още повече причини и основание на потребителя да избере нас – от качеството и свежестта на продуктите, през бързото обслужване в удобни и чисти магазини, до социалните инициативи, които системно подкрепяме.

- Магазините ви в страната вече са 97, което означава, че съвсем скоро ще стигнете и до 100-тния. Докога ще продължи тази динамична експанзия?

- Факт е, че през последните няколко години Lidl осъществи амбициозна програма за стабилна експанзия в България. През 2018 г. отворихме 7 нови магазина, като с това общият брой магазини нарасна до 93. Плановете ни за 2019 г. са с фокус по Черноморието и в София.

От началото на годината отвориха врати магазини в курортите Поморие и Св. св. Константин и Елена, само преди седмица - два нови магазина в София, а в следващите няколко седмици предстои и откриване в Царево.

За щастие пазарът се развива и отварянето на нови магазини е икономически обосновано. Демографското и общоикономическото развитие в редица населени места се променя. Има райони, които активно растат и стават все по-привлекателни за нашия бизнес, така че възможностите пред нас са достатъчно устойчиви.


Анкета

Одобрявате ли за консул във Валенсия Пламен Георгиев?


       Виж резултатите

Copyright 2014-2019 Скандал. Всички права запазени.